Korona-ajan treenit

PunttiBoy

New member
Kuinka olette treenanneet nyt kun ihmiskontakteja ja kokoontumisia on neuvottu rajoittamaan? Oletteko uskaltautuneet normaalisti salille (olettaen että sali on vielä auki) vai siirtyneet jonkinlaisiin kotitreeneihin?

Itse olen jatkanut treenaamista salilla, kun se on vielä toistaiseksi ollut auki. Olen ajoittanut treenini melko myöhään iltaan, niin muiden ihmisten määrä on siellä hyvin vähäinen ja koittanut pestä käsiä ainakin ennen ja jälkeen treenin.

Itse minimoisin mieluiten kaikki riskit ja lopettaisin salilla käynnin, mutta koska koronatartuntojen huippu Suomessa on ennustettu vasta toukokuulle, niin salitauosta tulisi melkoisen pitkä... Lisäksi kotona on vaikea saada kunnon treeniä aikaiseksi. Se vähä mitä voisi tehdä, niin jotenkin motivaation löytäminen siihen pieneen nysväämiseen on vaikeaa ja jää lopulta tekemättä kokonaan. Tämän takia käyn nyt ainakin toistaiseksi vielä normaalisti salilla.

Lopetin salikäynnit viikko sitten, kun töistä määrättiin etähommiin. Ajattelin nyt pyrkiä parantamaan hieman aerobista kuntoa ja keskivartalon lihaksia - tälle kotitreenijaksolle todella vaikea asettaa mitään muita järkeviä tavoitteita. Muutama pieni kahvakuula ja vetokumi löytyy, mutta niillä ei saa kunnon treeniä. Olen nyt lenkkeillyt ulkona ja tehnyt kotona vähän voimapyörää.

Kyllähän tässä tulee vähäisetkin lihat lähtemään, jos tätä jatkuu kuukausia.

Tuosta oletuksesta voi olla montaa mieltä, ettei salille mennä sairaana... :p Varmaan pääsääntöisesti pitää paikkaansa, mutta toisaalta taas on sitä porukkaa, jonka on vaikea myöntää itselleen olevansa vähän flunssassa. Aika usein kaikenlaista köhimistä ainakin salilla kuulee, mutta toivottavasti tajuavat nyt jäädä kotiinsa.

Itse treenailen nyt vaan kotona yhden jalan boksikyykkyjä ja punnerruksia.

Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa että olen ehkä vähän aliarvioinut kotitreenejä. Yhden jalan kyykyt matalalle boksille on olleet lopulta aika raskaita (varsinaiset pistoolit ei onnistu). Vielä kun keksisi miten tehdään kotona raskaita soutuja yläselälle.

Takaisin